آسمان 7

آسمان 7 مفید ترین مطالب علمی ، هنری و صنعتی روز

۲ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

۱۶
آذر

پراید نسیم

پس از تغییراتی که سایپا در سپرها و چراغ های خودروهای سدان و هاچ بک پراید ایجاد کرد، این مدل ها را با نام های نسیم و صبا عرضه کرد. نسیم مانند مدل هاچ بک است. این خودرو دارای موتور انژکتوری 1323 سی سی می باشد. موتور نسیم می تواند 63 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه تولید کند. گیربکس این خودرو نیز پنج سرعته است.

موتور چهار سیلندر در این خودرو قدرتمند نیست اما به دلیل وزن کم نسیم که به سختی به 800 کیلوگرم می رسد، شتاب صفر تا 100 در 13.7 ثانیه به این خودرو رسیده است. این شتاب حتی از بسیاری از محصولات گران قیمت بازار بهتر است، اما گشتاور این موتور عددی از 103 نیوتن متر فراتر نمی رود.

به همین دلیل باید با کشش های پی در پی در جاده های شیب دار کنار بیاید. تنها زمانی بدتر می شود که خودرو فول باد یا با صندوق عقب پر باشد، اما مصرف سوخت ترکیبی کمتر از 7 لیتر یکی از عواملی است که شما را وسوسه خرید آن می کند.

طول کل آن 3615 میلی متر و عرض آن 1605 میلی متر است. این ابعاد برای خودرویی که عمدتاً در ترافیک شهری حرکت می کند ایده آل است. فرمان هیدرولیک نیست و ترمزها در جلو دیسکی و در عقب کاسه ای هستند. نسیم ترمز ABS هم نداره. تهویه مطبوع و قفل مرکزی از دیگر ویژگی های این خودرو است.

پراید نسیم

 

پراید صبا

مدل صبا را باید باکس نسیم نامید. این خودرو از نظر فنی هیچ تفاوتی با مدل نسیم ندارد و تنها صندوق عقب این خودرو است که آن را از نسیم متمایز می کند. البته این صندوق عقب حدود 65 کیلوگرم اضافه وزن را برای این خودرو به ارمغان آورده است که باعث شده شتاب صفر تا 100 آن به 14.5 ثانیه برسد تا کمی کندتر از نسیم باشد.

البته اگر با وزن زیاد و در جاده های شیب دار سفر نکنید، مصرف سوخت ترکیبی صبا شما بیش از 7.2 لیتر نخواهد بود. گشتاور این موتور 103 نیوتن متر در 2800 دور در دقیقه است. دستیابی به گشتاور در دورهای پایین یک مزیت در کاهش مصرف سوخت است. طول این خودرو که یک سدان شهری کوچک است 3935 میلی متر و عرض آن 1605 میلی متر است.

حجم باک بنزین مانند مدل نسیم 37 لیتر است. شیشه بخاری عقب و بالابر برقی شیشه جلو به علاوه تهویه هوا از جمله ویژگی های این خودرو است.

 

پراید صبا

 

همچنین بخوانید: ماشین آلات صنعتی روز دنیای ساختمان
 

  • سهند تهرانی
۰۶
آذر

1- اهداف ایجاد بروشور

هدف خود را از ایجاد یک بروشور تعیین کنید. مانند برنامه ریزی برای انجام کارها، گام اول. هدف از طراحی و چاپ بروشور را مشخص کنید. هدف؛ نحوه تولید بروشورها و کاتالوگ های شما را مشخص می کند. قصد دارید بروشورهای خود را در کدام بخش از بازار هدف توزیع کنید؟ آیا به صورت دستی توزیع می شود؟ یا از طریق پست مستقیم؟ پاسخ به این سوالات به شما در طراحی یک بروشور موثر کمک می کند.

 

2. متون خود را مرور کنید

بسیاری از مردم فکر می کنند  اصلی ترین نکته در یک بروشور طراحی و چاپ آن میباشد، در حالی که من اعتقاد دارم; محتوا همه چیز میباشد، به نظر من نحوه ارائه آن به خواننده شما که در ایجاد، تنظیم و رنگ آمیزی بروشورها استفاده می شود در درجه دوم اهمیت قرار دارد. متن ها را با در نظر گرفتن مخاطبین خود بخوانید. آیا اطلاعات زیادی ارائه می کنید که خواننده خود را شگفت زده کند؟ خیلی کوتاهه؟

به عنوان یک قاعده کلی، متن بروشور یا کاتالوگ باید مختصر و برای بازاریابی و فروش طراحی شده باشد. شما میبایست بتوانید اطلاعات مفیدی را در مدت زمان کم در اختیار خوانندگان خود قرار بدهید، در غیر این صورت بروشورهای شما موفق نخواهد شد. همچنین ، باید بررسی شود که طراحی شما به صورت مستقیم با متن و هویت کلی مرتبط هست. متن هایی که خیلی طولانی باشند هرگز خوانده نخواهد شد. همچنین همیشه طرح نهایی را از نظر غلط املایی و دستوری بررسی کنید.

 

3. نوع کاغذ بروشور

همیشه چاپ بروشور و همچنین جلدی را که می توانید برای سفارش آنلاین بروشور انتخاب کنید در نظر بگیرید. این به شما اطلاعات زیادی در مورد میزان هزینه ای که برای چاپ بروشورهای خود متحمل خواهید شد به شما می دهد. بروشور براق با کاغذ ضخیم و روکش مات مناسب تر است یا با روکش براق؟ انتخاب کاغذ چاپ و روکش نیز در ماندگاری و ماندگاری بروشورها موثر است.

پوشش سلفون می تواند بروشورها را از لکه های آب و سایش محافظت کند. پوشش سلفون نیز رنگ های شما را زنده تر می کند. در مورد ویژگی های هر پوشش می توانید به صورت رایگان با کارشناسان ما صحبت کنید.

 

منبع : شرکت جوانان فردا

  • سهند تهرانی