آسمان 7

آسمان 7 مفید ترین مطالب علمی ، هنری و صنعتی روز

فروشگاه های مجاز لوازم یدکی در تهران

دوشنبه, ۳ آبان ۱۴۰۰، ۰۳:۱۳ ب.ظ

امروز و در این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت که اصولا لوازم یدکی اصل چه ضرورتی برای خودروی شما داره و در کل لوازم یدکی اصل رو از کجاها میشه تهیه کرد و در آخر اینکه اگر متوجه نباشیم و لوازم فیک و تقلبی تهیه کنیم میتونه چقدر خطرناک و حادثه آفرین باشه برای راننده و تک تک سرنشینان خودرو.

 

قطعات خودرو

 

در ادامه مقاله به تشخیص راههای شناسایی قطعات و لوازم اصل از تقلبی خواهیم پرداخت و اینکه چه راههایی برای شناسایی وجود درد. در ادامه با ما همراه باشید:

دریافت نشان استاندارد

آیا نشان استاندارد به معنی اصل بودن قطعه است؟ سازمان ملی استاندارد لوازم یدکی خودرو را براساس میزان اهمیتی که دارد به دو دسته ایمنی و فوق ایمنی دسته بندی می‌کند و زمانی که می‌خواهید قطعات با اهمیتی برای خودرو خریداری کنید، داشتن نشان استاندارد مهم و به نوعی تضمین کالا است.

بسیاری از شرکت‌های تولید کننده قطعات تقلبی نشان استاندارد را روی محصولات خود ثبت می‌کنند و آن را وارد بازار می‌کنند. اصالت قطعاتی که نشان استاندارد دارند را می‌توان از طریق سامانه استاندارد بررسی کرد.

توجه به بارکد کالا

تقربا تمامی شرکت‌های تولید کننده بارکد محصول را روی بسته بندی آن ثبت می‌کنند. با استفاده از برنامه‌های بارکد خوان می‌توان اطلاعات مربوط به آن را جست‌و‌جو کرد. در صورتی که قطعه خریداری شده تقلبی باشد نام حک شده روی بسته بندی و نامی که پس از اسکن بارکد نمایش داده می‌شود یکی نباشد.

هولوگرام رسمی شرکت تولید کننده

ورود کالاهای قاچاق و غیر استاندارد به بازار سبب شده که شرکت‌های تولید کننده قطعات نسبت به ثبت هولوگرام رسمی روی بسته بندی اقدام کنند. هولوگرام رسمی شرکت همانند نشان استاندارد مخصوص شرکت است و به گونه اصالت کالا را نشان می‌دهد.

توجه به بسته بندی محصول

بسته‌بندی محصول برای بسیاری از تولیدکنندگان اهمیت دارد و به راحتی می‌توان به بالا بودن کیفیت آن پی برد. یکی از راه‌های تشخیص از روی بسته بندی، توجه به رنگ آن است. برای بسیاری از افراد پیش آمده که هنگام خرید لوازم یدکی متوجه رنگ رفتگی بسته‌بندی و تغییر شکل آن می‌شوند که این نشانی از پایین بودن کیفیت محصول است و بی دقتی تولید کننده را در تولید نشان می‌دهد.

خرید از مراکز معتبر

رونق کسب و کارهای آنلاین سبب شده که خرید آسان‌تر شود اما مورد اعتماد بودن فروشنده نیز بسیار اهمیت دارد. این روزها به دلیل شیوع کرونا شاید بیشتر افراد اقدام به خرید اینترنتی کنند که در این صورت باید به نماد اعتماد الکترونیک یا Enamad توجه کنید تا هنگام خرید مشکلی گریبانگیر شما نشود.

خرید از مراکز معتبر نیز بسیار مهم است. بسیاری از افراد لوازم یدکی را از نزدیکترین فروشنده به خود خریداری می‌کنند که عدم شناخت از فروشنده می‌تواند راه را برای کلاهبرداری و فروش قطعات تقلبی هموار کند.

 

لوازم یدکی اصل

 

آیا علامت استاندارد نشانه اصل بودن قطعات یدکی خودرو است؟


وضعیت استاندارد قطعات یدکی خودرو در ایران دارای چند جنبه است. اول اینکه موسسه استاندارد لوازم ‌یدکی خودرو را بر اساس میزان اهمیتی که در کارکرد خودرو دارد به دو دسته ایمنی و فوق ایمنی تقسیم کرده است.

قسمت خوب این ماجرا این است در موقع خرید لوازم‌ یدکی بااهمیتی مثل ترمز که دارای درجه‌بندی فوق ایمنی است اگر قطعه دارای استاندارد باشد با خیال راحت خرید می‌کنید. اما قسمت بد داستان این است که متأسفانه موسسه استاندارد نتوانسته تاکنون برای همه قطعات یدکی خودرو استانداردی تعریف کند! این‌گونه قطعات با تائید کارخانه سازنده و دریافت هولوگرام وارد بازار می‌شوند.
 نکته جالب‌توجه در باب تعیین استاندارد قطعات خودرو این است که کارشناسان قطعه‌سازی بر این باورند که تعیین معیار برای استاندارد قطعات خودرو نیاز به دانش تخصصی دارد.

بنابراین تنها شرکت‌های تولیدکننده خودرو  این سطح از تخصص را دارند که بتوانند معیار برای استاندارد تعیین کنند. از نظر این کارشناسان موسسه استاندارد تنها باید به نظر مردم در مورد استفاده از آن قطعه توجه کند و اگر محصولی اعتماد مشتری را جلب کرده باشد این موسسه باید مهر استاندارد ملی بر اساس اعتماد مردم صادر کند.

برای تشخیص لوازم ‌یدکی اصل و تقلبی به چه قسمت‌های از قطعه بیشتر توجه کنیم؟


مواردی که در ادامه بیان می‌شود ازجمله ایراداتی است که در قطعات یدکی تقلبی بسیار دیده ‌شده است. توجه به این نکات کمک قابل ‌توجهی در تشخیص لوازم ‌یدکی اصلی از تقلبی به شما خواهد کرد.
 به رنگ و کیفیت بسته‌بندی دقت کنید. معمولاً رنگ بسته قطعه تقلبی کم‌رنگ‌تر یا تیره‌تر از قطعه اصلی است.کیفیت بسته‌بندی لوازم‌ یدکی اصلی مستحکم و مرغوب است.
آلیاژ به‌کار رفته در لوازم ‌یدکی اصلی بسیار مرغوب است. اگر در هنگام مراجعه به مرکز خرید لوازم‌ یدکی خودرو با برندهای مختلف برای قطعه موردنیازتان برخورد کردید. با دقت به آلیاژ به‌کار رفته متوجه مرغوبیت جنس می‌شوید.
جوشکاری، پرداخت و پرچ‌کاری دقیق. با دقت به این موارد نیز می‌توان به اصالت قطعه یدکی پی برد. البته افرادی که تجربه ‌دارند و با این امور سروکار دارند (مثلاً خود فروشندگان قطعات) بیشتر از این روش بهره می‌برند. افراد باتجربه حتی از طریق لمس کردن قطعه پی به اصل یا تقلبی بودن آن می‌برند.

سخن آخر

در پایان به شما اکیدا توصیه میشود که اگر تمایل به خرید قطعات و لوازم یدکی اصل دیناپارت هستید میتوانید از فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی دولوکس کار خرید کنید که هم معتبر است و هم بیش از 30 سال سابقه فروش انواع قطعات خودرو را دارد.

  • سهند تهرانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی