آسمان 7

آسمان 7 مفید ترین مطالب علمی ، هنری و صنعتی روز

همه چیز درباره پراید نسیم و پراید صبا

سه شنبه, ۱۶ آذر ۱۴۰۰، ۰۲:۴۸ ب.ظ

پراید نسیم

پس از تغییراتی که سایپا در سپرها و چراغ های خودروهای سدان و هاچ بک پراید ایجاد کرد، این مدل ها را با نام های نسیم و صبا عرضه کرد. نسیم مانند مدل هاچ بک است. این خودرو دارای موتور انژکتوری 1323 سی سی می باشد. موتور نسیم می تواند 63 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه تولید کند. گیربکس این خودرو نیز پنج سرعته است.

موتور چهار سیلندر در این خودرو قدرتمند نیست اما به دلیل وزن کم نسیم که به سختی به 800 کیلوگرم می رسد، شتاب صفر تا 100 در 13.7 ثانیه به این خودرو رسیده است. این شتاب حتی از بسیاری از محصولات گران قیمت بازار بهتر است، اما گشتاور این موتور عددی از 103 نیوتن متر فراتر نمی رود.

به همین دلیل باید با کشش های پی در پی در جاده های شیب دار کنار بیاید. تنها زمانی بدتر می شود که خودرو فول باد یا با صندوق عقب پر باشد، اما مصرف سوخت ترکیبی کمتر از 7 لیتر یکی از عواملی است که شما را وسوسه خرید آن می کند.

طول کل آن 3615 میلی متر و عرض آن 1605 میلی متر است. این ابعاد برای خودرویی که عمدتاً در ترافیک شهری حرکت می کند ایده آل است. فرمان هیدرولیک نیست و ترمزها در جلو دیسکی و در عقب کاسه ای هستند. نسیم ترمز ABS هم نداره. تهویه مطبوع و قفل مرکزی از دیگر ویژگی های این خودرو است.

پراید نسیم

 

پراید صبا

مدل صبا را باید باکس نسیم نامید. این خودرو از نظر فنی هیچ تفاوتی با مدل نسیم ندارد و تنها صندوق عقب این خودرو است که آن را از نسیم متمایز می کند. البته این صندوق عقب حدود 65 کیلوگرم اضافه وزن را برای این خودرو به ارمغان آورده است که باعث شده شتاب صفر تا 100 آن به 14.5 ثانیه برسد تا کمی کندتر از نسیم باشد.

البته اگر با وزن زیاد و در جاده های شیب دار سفر نکنید، مصرف سوخت ترکیبی صبا شما بیش از 7.2 لیتر نخواهد بود. گشتاور این موتور 103 نیوتن متر در 2800 دور در دقیقه است. دستیابی به گشتاور در دورهای پایین یک مزیت در کاهش مصرف سوخت است. طول این خودرو که یک سدان شهری کوچک است 3935 میلی متر و عرض آن 1605 میلی متر است.

حجم باک بنزین مانند مدل نسیم 37 لیتر است. شیشه بخاری عقب و بالابر برقی شیشه جلو به علاوه تهویه هوا از جمله ویژگی های این خودرو است.

 

پراید صبا

 

همچنین بخوانید: ماشین آلات صنعتی روز دنیای ساختمان
 

  • سهند تهرانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی